KANDUNGAN KREATIF DIGITAL

AKSES PASARAN & PROGRAM PADANAN PERNIAGAAN (2PS)

2Ps merupakan usaha berterusan untuk memberi peluang kepada industri untuk berkembang sama ada di peringkat tempatan atau antarabangsa. Ini termasuklah menerusi pembelian secara maya (VBFI), misi perniagaan secara maya (VBM) dan juga akses ke pasaran antarabangsa.

MENGENAI 2Ps

VBFi merupakan program padanan perniagaan yang memberi tumpuan khusus kepada syarikat kreatif Malaysia yang terlibat dengan pembeli seperti penyiar, pengedar dan pengendali platform untuk tujuan pemerolehan, produksi bersama, perkhidmatan dan sebagainya.

VBM juga merupakan program fokus yang serupa dengan VBFI dan disasarkan pada fokus negara / wilayah tertentu di mana ada permintaan. Tempat pasaran antarabangsa memperluas pendedahan kepada pemimpin industri, menemukan tren terbaru, keperluan pasar, dan cabaran. Ini membolehkan syarikat berkongsi idea mereka yang mendorong perniagaan mereka maju dan memberi mereka memanfaatkan kolaborasi dan peluang.

OBJEKTIF

Untuk membuka peluang perniagaan bagi pemerolehan kandungan, pengeluaran bersama, pengedaran, pelaburan dan /atau perkhidmatan

Untuk memberi pendedahan kepada syarikat tempatan mengenai kesediaan untuk memasuki peringkat antarabangsa

Untuk menonjolkan syarikat tempatan di pasaran antarabangsa

FOKUS PASARAN ANTARABANGSA 2021

8 FEBRUARY - 5 MARCH 2021

ATAS TALIAN

Mengutamakan Rangkaian

Pasaran ini memberi tumpuan khusus kepada kandungan untuk kanak-kanak.
Menampilkan:   pembeli • penjual • pesuruhjaya • pengeluar • bakat • bintang • pencipta kandungan • eksekutif pemasaran • pemilik IP • selebriti media • pegawai perhubungan awam • pelabur • syarikat pemula
www.summit.kidscreen.com

14-9 JUNE 2021 | 15-18 JUNE 2021

ANNECY, FRANCE

Rujukan utama di dunia untuk filem animasi

Festival Filem Animasi Antarabangsa Annecy dan paltformnya (Mifa) berpengkalan di Annecy, Perancis. Festival ini fokus kepada animasi terutama dalam penghasilann bersama, pemerolehan, penjualan, pembiayaan dan menyebarkan kandungan animasi untuk semua platform penyiaran.
www.annecy.org

11-14 OCTOBER 2021

CANNES

Pasaran Kandungan Hiburan Terbesar di Dunia

Dilancarkan pada 1985, pasaran televisyen terbesar di dunia ini pada setiap tahun akan mengumpulkan eksekutif kandungan televisyen dan digital yang paling berpengaruh selama empat hari untuk bertukar idea kreatif, rangkaian, tayangan dan perbincangan yang memberi inspirasi.
www.mipcom.com

9-10 OCTOBER 2021

CANNES

Pasaran Kandungan Hiburan KIDS

Peluang untuk menemui kandungan KIDS terkini dari seluruh dunia melalui program tayangan pustaka kanak -kanak terbesar di dunia. Menyasarkan selama dua hari bagi rangkaian perniagaan ‘bertemu’ rakan padanan, acara ini turut melibatkan persidangan kandungan yang menampilkan: pembeli • penjual • pesuruhjaya • pengedar • pengeluar • pencipta kandungan • eksekutif pemasaran. • Pemilik IP • selebriti media • pegawai perhubungan awam • pelabur • syarikat pemulaan • kumpulan penyiaran • jenama platform VOD • bank.
www.mipjunior.com

1-3 DECEMBER 2021

ONLINE

Di sini masa depan kandungan hiburan Asia dibentuk

Forum dan Pasaran TV (ATF) merupakan platform bagi kandungan antarabangsa Asia untuk pembelian, penjualan, pembiayaan, pengedaran dan pengeluaran bersama. Ia berlangsung di Singapura. ATF merangkumi pelbagai genre dan demografi seperti animasi dan filem . ATF merupakan pasaran yang memberi peluang kepada pelanggan global mendapatkan kandungan – kandungan yang dihasilkan pengeluar di benua ini.
www.asiatvforum.com

For further enquiries, you may contact:


Michelle ([email protected]) &
Pow ([email protected])